
Dodano: 13 Październik 2021r. 14:06
Zgodnie z ustaleniami z ostatniego spotkania stron dialogu społecznego doszło do spotkania w Enea Centrum (EC), które dotyczyło tematyki związanej z Obsługą klienta (OK) oraz Biurami Obsługi Klienta (BOK) oraz problemami Pracowniczymi sygnalizowanymi wcześniej wielokrotnie przez Organizacje Związkowe, a ostatnio pisemnie przez Pracowników BOK. Spotkanie ze względu na wciąż panującą pandemię odbyło się w trybie mieszanym (stacjonarnie i wideokonferencja).
Strona pracodawcy przygotowała prezentacje dotyczące wzrostu zakresu działalności OK ,związanej między innymi z pandemią koronawirusa. Przedstawiono różne statystyki w tym również dotyczące realizacji celów sprzedażowych. Połowa Pracowników wywiązuje się nakładanych na nich zadań sprzedażowych, i dostaje z tego tytułu premie. Oceniając wystąpienie Pracowników BOK-ów Prezes Dariusz Szymczak stwierdził, że pismo traktuje jako anonim ponieważ nikt się pod nim nie podpisał , jednak zarząd dokładnie je przeanalizował i nie zgadza się z zarzutami w nim zawartymi. Obsługa Klienta mimo mniejszego zatrudnienia realizuje zadania i wywiązuje się z nakładanych na nią obowiązków, nie łamiąc praw Pracowniczych.
Strona społeczna nawiązując do pisma Pracowników BOK przypomniała stronie pracodawcy, że na wcześniejszych spotkaniach miedzy innymi :24 marca 2021,10 czerwca 2021, 17 czerwca 2021, 12 lipca 2021 przekazywała sygnały od Pracowników OK o problemach w tych komórkach. W marcu 2020 odbyło się specjalne spotkanie poświęcone sytuacji w BOK-ach. Co prawda w 2020 r. BOK-i borykały się z innymi problemami, ale już wtedy sytuacja była trudna. Wielu Pracowników korzystało ze zwolnień lekarskich ( w tym również od psychologów) , i przy każdej nadarzającej się okazji uciekało z BOK-ów. Wielokrotnie podkreślaliśmy, że nowe zadania jakie wymusiła między innymi pandemia nie można zrealizować z taką obsadą kadrową. Jeszcze w lipcu zapewniano nas, że oddelegowanie Pracowników z innych komórek EC i zasilenie się Pracownikami APT (umowy śmieciowe) załatwi temat zaległości w reklamacjach i uzdrowi sytuację w całej OK. Podkreślaliśmy, że t/z bonifikaty (kary za nieterminowe rozpatrywanie reklamacji) mogą się Spółce nie opłacać. Naszym zdaniem lepiej jest zwiększyć zatrudnienie, bo jak się okazuje temat nie jest przejściowy skoro rozmawiamy o nim do marca 2021... Oddelegowania na trzy miesiące się kończą, a tematów niezałatwionych jest coraz więcej co jasno zasygnalizowali Pracownicy w swoim piśmie. Kolejny raz zaproponowaliśmy zwiększenie zatrudnienia, przynajmniej do wcześniejszego poziomu.
W odpowiedzi usłyszeliśmy, że Zarząd na każdy nawet odtwarzany etat musi uzyskać zgodę Enea S.A. Zaproponowaliśmy wspólne spotkanie z przedstawicielami Zarządów Enea S.A. i EC.
Korzystając z obecności na spotkaniu Prez. D. Szymczka przedstawiciele NSZZ Solidarność Enea , poruszyli jeszcze inne tematy za które odpowiada Enea Centrum:
1.Laptopy odcięte od możliwości odbioru mailowej poczty służbowej. Po wprowadzeniu nowych rozwiązań związanych z bezpieczeństwem informatycznym, uniemożliwiono odbieranie poczty służbowej na laptopach nie będących w administracji EC. Po oficjalnym zgłoszeniu tematu poprzez service desk okazało się , że EC wykonuje tylko polecenia pionu bezpieczeństwa IT z Enea S.A. Reklamacja w service desk została odrzucona. Kolejny temat na spotkanie z Enea S.A.
2.Szczepienia przeciwko grypie, kiedy będzie zrealizowana umowa z PZU Życie. Od ponad trzech tygodni sygnalizujemy temat szczepień przeciwko grypie dla chętnych Pracowników. Po interwencji w PZU dowiedzieliśmy się, że oczekuję się od nas określenie ilości szczepionek dla Enea. Mimo naszych interwencji do dnia dzisiejszego informacja umożliwiająca osobom zainteresowanym zapisanie na szczepienie nie ukazała się. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że informacja pójdzie do Pracowników, może jeszcze dzisiaj…
3. Szkolenia e-learning-dziwna moda na tą formę szkoleń. Mimo natłoku obowiązków Pracownicy co i rusz dostają na maila z informacją o konieczności odbycia kolejnego szkolenia w trybie e-learning. Ta forma szkoleń to strata czasu. Takie szkolenia nie podnoszą świadomości Pracowników z danej tematyki-służą tylko do odfajkowania, że takowe szkolenie zostało zaliczone. Apelujemy do wszystkich pracodawców w grupie o organizowanie szkoleń w trybie stacjonarnym lub poprzez video-konferencję. Wtedy będzie można podyskutować na dany temat, co w przypadku przygotowanych slajdów i odpowiedzi jest niemożliwe.
10.03.2020 Spotkanie ws. sytuacji w BOK-ach
Wiadomość tą wyświetlono 1877 razy.